pátek 21. července 2017

Agarový dort!

Čauky!

Mám tady pro vás skvělej recept na celkem zdravý dort. Asi před týdnem jsem šly s mamkou do zdravé výživy a koupily jsem Agar.  Agar je přírodní želé z mořských řas. S mamkou jsme nemusely ani nijak dlouho přemýšlet a vymyslely jsme tento skvělej dort. Je to rychlý a chutný dort, který se ani nemusí péct. Za posledních 14 dní jsem už udělala aspoň 4 tyhle skvělácký dobroučký dorty. Hledala jsem na internetu jestli náhodou už tento recept někde není, ale naštěstí jsem ho nikde nenašla a procházela jsem net asi hodinu. 

Co budete potřebovat:

Kukuřičné bezlepkové piškoty
Tvaroh měkký 250g
Zakysaná smetana 250g
1/2 Agaru
Rýžový sirup
ovoce (já použila borůvky a nektarinky)

Postup:

Do dortové formy jsem naskládala dvě vrstvy kukuřičných bezlepkových piškot (samozřejmě můžete dát i normální piškoty). Jednu vrstvu jsem dala plochou stranou na dno dortové formy a druhou vrstvu jsem dala plochou stranou nahoru.
Smíchala jsem tvaroh se zakysanou smetanou, a aby to bylo sladší přidala jsem rýžový sirup, je jen na vás kolik si ho tam dáte, záleží jestli máte rádi méně nebo více sladší.
Směs jsem rovnoměrně natřela na piškoty.
Na dort můžete nasypat ovoce co vás napadne, ale lepší je spíš nějaké lesní. Nektarinky také ale nejsou špatné. Poprvé jsem udělala jen celoborůvkový a to vůbec není špatné, ale čím víc ovoce tam dáte, tím víc chutí to bude mít.
Na agar jsem si připravila malej hrnec. Dala jsem si do konve vařit půl litru vody a nalila do hrnce. Nasypala jsem půl pytlíčku agaru do vody a rozpálila si plotýnku. Agar jsem rozmíchala a přidala jsem rýžový sirup i sem. Když se voda začala vařit, stáhla jsem hrnec z rozpálené plotýnky.
Agar jsem nalila na připravený dort a nechala jsem ztuhnout. Tentokrát jsem to udělala večer a přes noc jsem nechala ztuhnout v ledničce, ale agar ztuhne i za necelou půlhoďku a můžete hned jíst.

Je to skvělý letní dezert a vcelku to i osvěží, když to dáte do ledničky.
Pokud budete tento dort (koláč) zkoušet určitě mi dejte vědět.

Terry


Žádné komentáře:

Okomentovat